Veelgestelde vragen

ivizi winkels

Betaalmogelijkheden

In onze winkels kun je betalen met: Pin, contant of creditcard (MasterCard of Visa).

In onze winkels is het ook mogelijk om via gespreide betaling een aankoop te doen. Meer informatie vind je hier of in onze winkels.

Voorraden

Op onze website wordt bij de producten de voorraad per winkel weergegeven. Je kunt ook het betreffende filiaal mailen via maastricht@ivizi.nl, heerlen@ivizi.nl of venlo@ivizi.nl. Een ivizi medewerker van dat filiaal zal je mail dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Aankopen

Op vertoon van een geldig Europees BTW-nummer en legitimatiebewijs kun je bij ivizi producten zonder BTW aanschaffen. Je dient dan in de winkel een vervoersverklaring in te vullen, waarop je aangeeft de aangekochte spullen niet in Nederland te zullen gaan gebruiken.

Ruilen of retourneren is geen probleem bij ivizi! Je mag je aankoop binnen 8 dagen met bijbehorende kassabon ruilen tegen een ander product of tegoedkaart. Voorwaarden: Ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking. Uitgesloten zijn: actie-artikelen, aanbiedingen, software, iTunes kaarten, CTO orders en In-ear hoofdtelefoons. Goederen blijven eigendom van ivizi tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Algemeen

Als je belt met ons algemene nummer krijg je direct een van onze ivizi specialisten aan de lijn. Zij zijn opgeleid om je uitstekend van dienst te kunnen zijn. Hierdoor kunnen onze winkelmedewerkers de klanten in de winkel weer het beste van dienst zijn.

ivizi Website

Betalingen

In onze webshop kun je betalen middels iDeal, Bancontact en Creditcard (Mastercard/Visa).

Levering

We streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 17 uur geplaatst worden, dezelfde dag te verzenden (mits de artikelen op voorraad zijn). Dit wordt weergegeven bij het product middels de melding direct leverbaar. Voor alle overige bestellingen hanteren wij een verzendtijd van 1-2 werkdagen. Wanneer een artikel niet op voorraad is, wordt dit kenbaar gemaakt. De levertijd is dan helaas onbekend.

Je kunt je bestelling ook in een van onze winkels afhalen. Selecteer hiervoor het gewenste afhaalfiliaal in het check-out proces.

Wanneer de levertijd van een product onbekend is, is het product momenteel niet op voorraad. Het product wordt dan nabesteld, echter, is het op dat moment nog niet duidelijk wanneer het product weer op voorraad zal zijn. Het is echter wel mogelijk om betreffend product alvast te bestellen.

Voorraad

Wanneer je een product liever in een van onze winkels aankoopt, kun je per product de voorraad per winkel controleren. Een beperkte voorraad houdt in dat er slechts één artikel op voorraad is.

Retourneren

Als consument mag je je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Bekijk hier de retourprocedure.

Reparatie

Defect apparaat

Indien je problemen ondervindt aan je Apple apparaat; het is gevallen of op een andere manier defect dan kun je deze ter reparatie aanbieden in een van onze vestigingen.

Uiteraard! Graag helpen wij ook klanten die hun producten niet bij ons hebben aangeschaft. We kunnen je dan wel vragen een geldig aankoopbewijs te overleggen.

Nee dit is helaas niet mogelijk. Om ervoor te zorgen dat je dezelfde Apple kwaliteit kunt verwachten na de reparatie is het van belang dat onze technische dienst eerst goed kan onderzoeken wat de oorzaak van het defect is. Dit kan tijd kosten. Daarnaast zijn onderdelen meestal niet op voorraad en zullen deze besteld moeten worden.

Je dient als eerste de schade te melden bij de verzekeringsmaatschappij HFS. Je kunt dit doen door te bellen met 010-4035523. Van hen ontvang je een schadenummer waarmee je de reparatie makkelijk bij ons kunt aanmelden.

Dit is afhankelijk van het apparaat. Gemiddeld kan een Mac-reparatie 5-10 werkdagen duren. Een iPhone of iPad wordt vaak al binnen 3-5 werkdagen gerepareerd. Let op, in beide gevallen kan de reparatietijd afwijken. Informeer bij het aanmelden van de reparatie naar de te verwachten reparatietijd.

Status

Na het aanmelden van je reparatie bij een van onze winkels ontvang je een unieke code en link per e-mail om de status van je reparatie zelf te volgen. Mocht je deze mail om welke reden dan ook niet meer hebben, mail dan je gegevens naar onze technische dienst via td@ivizi.nl Zij kunnen je dan een nieuwe link sturen. Je kan ook met je unieke code de status van je reparatie checken via Mijn ivizi.

Als deze status wordt aangegeven heb je van ons een e-mail gekregen. Check je inbox en beantwoord de door ons gestelde vraag. Pas dan kunnen wij je verder helpen met je reparatie.

Prijsopgave/schaderapport

Als een apparaat niet meer binnen garantie is ontvang je, nadat het probleem door deskundig onderzoek is vastgesteld, een prijs per email. Dit zijn de kosten voor de onderdelen plus eventuele arbeidskosten om de reparatie uit te voeren. Op die manier krijg je altijd zelf de keuze om het wel of niet te laten repareren. Mocht je er voor kiezen om het niet te laten repareren dan betaal je alleen de onderzoekskosten.

Voor alle Apple hardware kun je bij ivizi terecht om deskundig schaderapport op te laten stellen. Het apparaat wordt dan binnen genomen en naar enkele werkdagen ontvang je een gespecificeerd schade rapport per email. Aan jou de keuze of je dan de reparatie gelijk wil laten uitvoeren of het apparaat is weer komt ophalen.

Bij bepaalde defecten kan een reparatie niet voldoende zijn. Er word dan besloten dat het gehele apparaat vervangen moet worden. Je ontvangt dan een omruil toestel vanuit Apple. Deze iPhone's en iPad's komen van dezelfde productieband als nieuwe iPhone's en iPad's. Het enige verschil is dat er een hergebruikt Logic board (moederbord) in kan zitten.

Klantenservice

Ruilen

Ruilen of retour geen probleem bij ivizi! Binnen 8 dagen met kassabon tegen een ander product of tegoedkaart. Voorwaarden: Ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking. Uitgesloten zijn: Actie-artikelen, aanbiedingen, software, iTunes kaarten, CTO orders en In-ear hoofdtelefoons. Goederen blijven eigendom van ivizi tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Klachtenafhandeling

Stuur je klacht naar klacht@ivizi.nl en wij nemen uiterlijk de volgende werkdag contact met je op.

Na ontvangst van je klacht zullen wij deze objectief beoordelen. Wanneer wij verdere informatie nodig hebben van jou of betreffende winkel / medewerker zullen we contact met je opnemen. Vanzelfsprekend zullen wij je klacht direct in behandeling nemen en je z.s.m berichten aangaande onze bevindingen.

ivizi Slim verzekering

ivizi Slim! is een verzekering. Je kunt deze verzekering bij aanschaf van een iPad, iPhone of Watch direct voor een voordelig prijs afsluiten. Bekijk hier de voordelen of informeer in onze winkels.

Dit verschilt per verzekering. Soms is de looptijd 3 maanden en soms 12 maanden. Als de vooraf bepaalde periode is verstreken, wordt de verzekering maandelijks opzegbaar. Indien je niet opzegt loopt je verzekering door tot 5 jaar na aanschaf.

Om de verzekering stop te zetten kun je bellen met de verzekeringsmaatschappij HFS op telefoonnummer 010-2068673.

Je moet als eerste de schade melden bij de verzekeringsmaatschappij HFS. Je kunt dit doen door te bellen met 010-2068673. Zij geven je daar een schadenummer waarmee je de reparatie makkelijk bij ons kunt aanmelden.

Onderaan de informatie pagina van ivizi Slim! kun je deze downloaden als PDF. Ga naar de pagina.

Support

iMember

Als ivizi Member kun je op verschillende manieren trainingen over je Apple volgen. Lees hier wat ivizi member inhoudt.

Wanneer je een nieuwe Mac, iPhone of iPad aanschaft bij ivizi kun je meteen ivizi Member worden. Dit voor een scherpe prijs van €99,- per jaar. Mocht je al in het bezit zijn van een Mac, iPhone of iPad en is deze niet ouder dan 3 jaar, dan kun je ook nog in aanmerking komen. Mocht je device niet bij ivizi zijn aangekocht, dan betaal je het normale tarief van €149,-

Apple ID

Volg de stappen op deze website. Kom je er zelf niet uit? Dan kun je altijd terecht in een van onze winkels of in ons support center. Informeer hier naar de uitgebreide support opties.

Wanneer je een nieuw Apple apparaat aankoopt, krijg je meteen de mogelijk om een Apple ID aan te maken. Heb je dit niet meteen gedaan? Dan kun je hier alsnog een Apple ID aanmaken. Kom je er zelf niet uit, informeer in onze winkels of Support Center naar de uitgebreide support opties.

iPhone/iPad

Probeer, indien mogelijk, je iPhone of iPad met een andere kabel op te laden. Werkt dit niet dan kun je een soft reset uitvoeren. Hiermee word het apparaat gedwongen opnieuw opgestart. Een soft reset voer je uit door tegelijkertijd de thuisknop en aan/uit knop minstens 10 seconden in te houden. Zodra het Apple logo in beeld verschijnt mag je los laten. Meer informatie.

Bekijk hier de stappen om deze functie uit te schakelen.

Mac

Een trage Mac wordt meestal veroorzaakt door een van de volgende drie aspecten; de harde schijf is (bijna) vol, te weining werkgeheugen, of softwarematige problemen. Om precies te achterhalen wat de oorzaak is nodigen we je uit om langs te komen in ons support center in Maastricht. Hier kunnen we je vaak een goed advies geven terwijl je wacht. Voor softwarematige oplossingen of reparaties die buiten de garantie vallen, kunnen kosten in rekening worden gebracht. Je wordt altijd vooraf geinformeerd over de kosten.

Als deze melding wordt weergegeven is er teveel informatie op je Mac opgeslagen. Het is dan belangrijk om snel de bestanden te verwijderen die je niet meer nodig hebt. Zijn er geen bestanden die je kunt missen, zet dan een x aantal bestanden op een externe harde schijf. Als je geen bestanden verwijderd riskeer je het vastlopen van de Mac en het beschadigen van bestanden.

Om te zien of je MacBook in aanmerking voor verlengde garantie op bepaalde onderdelen kun je hier klikken.

Bekijk hier de stappen om deze functie uit te schakelen.